Grejen med skolan för mig är egentligen att hålla koll på allting samtidigt som man ska lära sig periodiska systemet utantill på en vecka. Alla prov och projekt inlämningar som läraren skriver upp på tavlan som man aldrig kommer ihåg, då skriver man ner i sin skrivbok och till sist blir det 10 skrivböcker man ska ta hem för att hålla koll på alla datum!! JOBBIGT!! Nu låter det som om jag gör reklam fast det gör jag inte... tror jag :) :) :) Använd en liten fickkalender eller något liknande tro mig det blir så mycket enklare att hålla koll på saker speciellt om man är en person som har fullt upp hela tiden;). Förra skolåret köpte jag en kalender från skolan, den var bra men inte den bästa. Nästa termin bestämde jag mig för att inte köpa skolkalendern men då blev det KAOS!! Jag hade inte koll på något och det blev så stressigt. Sen dess har jag gjort en "life time resolution"( om det är så man säger) att jag alltid ska ha en fickkalender (eller vilken kalender som helst för den delen) :) :) :)
//R

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej